Předvolební kampaně bývají někdy hodně divoké

Volební kampaň nebo také volební agitka. Tohle jsou výrazy označující předvolební kampaně týkající se libovolných voleb. Jestliže o tomto výrazu nemáte větší povědomí, prozradíme Vám několik důležitých věcí. Informace související především s předvolebními kampaněmi vztahujícími se k České republice.

Co jsou to předvolební kampaně?

Předvolební kampaň je ve své podstatě úsilí politické strany oslovit co možná největší množství voličů před volbami. A je jedno, zda jde o kandidáty do zastupitelstev, starosty nebo poslance a prezidenty. Prostřednictvím kampaně se konkrétní kandidát představí veřejnosti, prezentuje svůj volební program a zároveň reaguje na konkurenci. Právě v průběhu předvolebních kampaní jsou na jednotlivé kandidáty vytahovány ty nejhorší věci. Tak, aby protistraně klesla volební účast.

Pravidla předvolebních kampaní v České republice

Předvolební kampaně mají v každé zemi určitá pravidla. My se samozřejmě zaměříme na Českou republiky. V souvislosti s kampaněmi je vhodné zmínit několik důležitých údajů. Ty Vám prezentujeme prostřednictvím tabulky níže.

PředmětHodnota
Financování kampaněJedině skrze transparentní účet
Konec zveřejnění volebních výsledkůTři dny před volbami
Omezení finančních prostředků90 mil. Kč u voleb do PSČR
Omezení v den volebŽádné volební agitky
Jaká pravidla jsou spjata s financováním předvolebních kampaní?

Poslední hodnota v tabulce víceméně znamená, že v den voleb u žádné z volebních místností nesmí probíhat předvolební kampaň, jako do té doby. Šlo by o nekalé ovlivňování voličů, které je v naší zemi jednoduše zakázané.

Předvolební kampaně mají svůj dohled

Patřičné subjekty v jednotlivých zemích samozřejmě sledují politické boje. Z mediálního hlediska a praní špinavého prádla asi žádná omezení nejsou. Podle toho také některé kampaně vypadají. Pokud jde o finance, tam už je třeba hlídat určité věci. V Česku to dokazuje nejenom transparentní volební účet, ale i Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Ten se primárně zaměřuje na financování volebních kampaní. Předvolební kampaně zkrátka musí dodržovat určitá pravidla. V České republice se s jejich masivním průběhem můžete setkat v podstatě u každých voleb.